Uitdagingen
  • In de huidige digitale wereld spelen veel spelers in de Finance, Telecom en Overheid markt op het scherpst van de snede en liggen er veel kansen voor het oprapen, maar ook reputatieschade kan je zomaar oplopen en innovatieve (fintech) concurrenten staan om de hoek je op te volgen. 

    Als je naar IT dienstverlening kijkt zullen medewerkers vragen om betrouwbaarheid, schaalbaarheid, innovatie en flexibiliteit van de IT dienstverlening en middelen. Klanten verwachten intuïtieve dienstverlening met een perfecte klantbeleving zonder verstoringen en uitval. Controle op IT en de dienstverlening die hier op gebouwd is, is dus van essentieel belang.

Voordelen
IT Service Excellence biedt versnelling, aanpassingsvermogen en controle op de IT dienstverlening, terwijl kosten teruggebracht kunnen worden met 10% tot 20%!
  • IT als dienst
    • Stroomlijn management van IT met één ‘system of action’.
    • Verbeter gebruikerservaring door self-service portalen.
    • Bepaal investeringsbehoefte op basis van business belangen.
    • Verbeter alignment tussen IT en business door standaardisatie van IT services en DevOps cultuur.
  • Flexibiliteit en aanpassingsvermogen
    • Versnel time-to-market van business applicaties door moderne development platformen.
    • Houdt controle digitale business processen door centralisatie aansturing van IT.
    • Verbeter schaalbaarheid van (ontwikkel)platformen en pas deze real-time aan op business groei en/of krimp.
    • Maak de grote hoeveelheid data uit alle systemen beschikbaar voor analyse en verbeter de business intelligence van uw business.
  • Kwaliteit
    • Verbeter (eind)gebruikerservaring door self-service en vereenvoudiging van processen. 
    • Voorkom Service outages, herstel sneller van verstoringen en verklein foutmarges door hulp van automatisering.  
  • Rationalisatie van kosten
    • Verlaag operationele kosten door versnellen toepassing van automatisering.
    • Verbeter de IT efficiëntie door gestroomlijnde processen en reduceren van uitval door automatisering en real-time monitoring.
    • Verbeter gebruik van resources door DevOps cultuur en ondersteunende tooling.
Key Facts
  • EMEA Partner
    Top 3 EMEA partner voor Servicenow, Redhat en Elastic
  • Succesvolle projecten
    jaarlijks 500+ projecten succesvol afgerond
  • Consultants
    700+ consultants in EMEA
Our value propositions
  • Continuous Integration & Deployment
    Devoteam kan met oplossingen als Ansible, Openshift & Cloudforms helpen te automatiseren en tegelijk voordelen te gebruiken van de cloud en Paas platformen.
  • IT Operations Analytics
    Devoteam heeft jarenlang ervaring met het implementeren en beheren van Enterprise suites, open source oplossingen en is strategisch partner van Elastic.
  • ITOM with ServiceNow
    Devoteam ondersteunt klanten met het inrichten van de ServiceNow IT Operations Management (ITOM).
Partners
  • RedHat
    Red Hat® is the first global provider of Open Source software solutions. Its communitary approach enables it to deliver reliable and efficient technologies such as cloud, virtualization, storage, middleware and Linux operating systems.
  • ServiceNow
    A leader in Enterprise Service Management, ServiceNow automates and manages global IT service relationships and consolidates IT across the global enterprise.
  • IBM
    Devoteam Netherlands is IBM Premier Business Partner thanks to our extensive knowledge, expertise and successes in Rational and Cloud & Smarter Infrastructure Solutions.
  • Elastic
    Elasticsearch is a distributed, RESTful search and analytics engine capable of solving a growing number of use cases. As the heart of the Elastic Stack, it centrally stores your data so you can discover the expected and uncover the unexpected.
Case studies
  • Devoteam begeleidt 300 DevOps teams in professionele systeem monitoring
    Een grote systeembank in Amsterdam investeert al jaren in de automatisering en harmonisering van de Continuous Delivery werkzaamheden ten behoeve van een vlotte productiegang. Betrouwbaarheid van systemen en applicaties staat daarbij altijd centraal; de klant moet altijd en overal zijn bankzaken kunnen regelen. En betrouwbaarheid hangt nauw samen met goede monitoring van systemen en applicaties bij de bank, een gedeelde verantwoordelijkheid van zo’n 300 DevOps teams. Devoteam kreeg de opdracht die monitoring in te richten, te professionaliseren en de mensen te trainen met gebruikmaking van de Agile Scrum Kanban en DevOps werkwijze.
  • a.s.r. ook zonder Control Center 24/7 standby
    a.s.r. is een verzekeraar die alle denkbare verzekeringen aanbiedt. Met bijna 3.900 medewerkers en een omzet van 3,8 miljard euro in 2014 is het een van de grootste verzekeraars van Nederland. Met het oog op een perfecte dienstverlening en goede bereikbaarheid voor klanten werden tot halverwege 2015 alle IT-systemen van a.s.r. 7x24 uur door operators bewaakt in het Control Center. Devoteam kreeg de opdracht onderzoek te doen naar mogelijkheden om de kosten van dit Control Center te verlagen. Het leidde tot een radicaal advies: uitschakelen en de processen volledig automatiseren. Devoteam hielp zelf mee om het mogelijk te maken. Tot grote tevredenheid van onder meer monitoring specialist Frans Boejé. Hij vertelt zelf waarom.

  • Remote Support for Friesland Bank APM Solution
    "The migration of Friesland Bank to Rabobank required high standards for managing and monitoring of the ICT infrastructure and a great flexibility of the employees. Devoteam has made a significant contribution to the final result and has proven to be a professional organization, with dedicated staff." - Friesland Bank
  • World Top 10 Legal practice boosts IT service management across its worldwide operation
    This Top 10 international legal practice, with 4,000 lawyers and annual revenue of $2 billion, engaged Devoteam to implement a service management solution from ServiceNow to help streamline the firm’s operation and boost productivity across the globe.
  • Devoteam places human capital care at the heart of IT Service Excellence
    This global leader in assurance, tax and advisory services operates in over 150 countries with more than 150,000 people. Faced with up to 100,000 HR enquiries per year, the organisation invited Devoteam to help streamline its customer care systems for greater efficiency, better security and lower operating cost.
  • Implementing a configuration management system
    Given the diversity of systems and platforms a major bank in the Czech Republic needed an absolute overview of all IT components, with a strong focus on the interconnection of business services and technology infrastructure.
  • Green IT solution with international perspectives
    The green IT solution, ecoDesktop, was developed as a result of the Municipality of Fredericia’s objective to reduce the annual electricity consumption from 20 GWh to 1.6 GWh.
    From the beginning, it was a vital demand that the power-saving initiatives would not in any way limit the municipality’s efficiency or the employees’ access to their computers. Also, the system had to be easy to administer on a daily basis.
Meet our experts
  • Arnold van Wijnbergen
    Principal Consultant - The Netherlands
    A chance to share my passion for DevOps, System Management and Business Service Monitoring.
  • David Heijman
    Senior DevOps Consultant - The Netherlands
    An absolute joy to work with dedicated and professional colleagues in a very pleasant environment.
  • Krishna Simonse
    Senior consultant - The Netherlands
    My job allows operating on or near the cutting edge. New solutions, it’s what I live for.
Do you wish to learn more about IT Service Excellence?